Gott Nytt År!

Så var det väl dags för en uppdatering igen. Jag har blivit lite dålig på det här. Det kanske borde vara ett av mina nyårslöften, bättre uppdatering i bloggen.
jag tycker det är så himla skönt nu när all julhets är över. Nu vill jag städa undan julen, plocka fram vanliga gardiner och fina fönsterlampor... Bort med alla tomtar. 
Jag har gett mig själv ett nyårslöfte iår. Bara det kan bli svårt att hålla. Jag ska ta hand mer om mig själv. Träning, kost, sova mer om nätterna. Göra sånt jag mår bra utav.

Nyåret var jättetrevligt med kära vänner, mycket mat och sällskapsspel.

Har läst lite böcker nu sen sist jag skrev om ngn bok.
Mia skäringer - dyngkåt och hur helig som helst. Jätterolig bok med krönikor hon skrivit och även från hennes blogg.

Jonas Jonasson - hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Jättebra i början men sen blev seg och tråkig. Kändes som om den kunde vara hundra sidor kortare.

Dick Sundewall - Peter Rätz. Den bästa bok jag läst på länge. Handlar om peter rätz som jobbat som infiltratör för polisen, som privatperson, även fast detta är olagligt. Han jobbade som detta i nio år i olika mc-gäng. Handlar också om hur polisen nekar hans existens efter avslöjandet. Filmerna Johan Falk är baserade på peter rätz. Det jag kände efter att ha läst den boken är: Hur kan detta hända i sverige och att jag vill träffa honom. Ingen vet var i världen han och hans familj bor.

Igår gjorde jag poklagris biscotti. Supergoda blev dom! Kanske lägger upp receptet här sen.

Ta hand om Dig!
Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0